Dodge Caliber Forums banner
1 - 4 of 4 Posts

·
Registered
2 Posts
Discussion Starter · #1 ·
I just got a 08 srt4 and its got a Greddy BOV on the cold side pipe at the throttle body but it also looks like it has a blue blow off plate on the turbo itself. Is this ok? or will it cause problems?

Also having another problem with the red lightning bolt coming on and it going into limp in mode. Its got a mopar stage 1 pcm and an agp wastegate. Ive had it scanned and get a p006c-map-turbocharger inlet pressure correlation and a p006d- barometric pressure-inlet air pressure correlation. Cant seem to find any info on these codes and what could be causing them. Any help would be great

·
Premium Member
1,964 Posts
I just got a 08 srt4 and its got a Greddy BOV on the cold side pipe at the throttle body but it also looks like it has a blue blow off plate on the turbo itself. Is this ok? or will it cause problems?

Also having another problem with the red lightning bolt coming on and it going into limp in mode. Its got a mopar stage 1 pcm and an agp wastegate. Ive had it scanned and get a p006c-map-turbocharger inlet pressure correlation and a p006d- barometric pressure-inlet air pressure correlation. Cant seem to find any info on these codes and what could be causing them. Any help would be great
Don't think you can run both the greeny and the blue plate together. Do you know if the blue plate is backwards and being used as a block plate instead of a blow off?
Lighting bolt is either the tb gone bad or over boost. In your case, sounds like the tb is bad.

·
Registered
2 Posts
Discussion Starter · #3 ·
How would i know if it is backwards or not? I think there is one hole in the center of it. Would that be normal or backwards?

·
Registered
2 Posts
[QUOTE = "sreinheimer, publicación: 362258, miembro: 42266"]
Acabo de comprar un 08 srt4 y tiene un Greddy BOV en el tubo del lado frío en el cuerpo del acelerador, pero también parece que tiene una placa azul en el turbo. ¿Esta bien? ¿O causará problemas?

También tengo otro problema con el relámpago rojo que se enciende y entra en modo flácido. Tiene una etapa de mopar 1 pcm y una válvula de descarga agp. Lo hice escanear y obtuve una correlación de presión de entrada de p006c-mapa-turbocompresor y una correlación de p006d-presión barométrica-presión de aire de entrada. Parece que no puedo encontrar ninguna información sobre estos códigos y qué podría estar causándolos. Cualquier ayuda sería genial
[/CITA]
Amigo muy buenas tardes tengo el mismo problema pudiste resolver el problema con tu caliber espero me puedas ayudar saludos

1 - 4 of 4 Posts